Categories
Default

Taalschool

Ein Computer, Flagge von Großbritannien und Buch mit dem Titel Sprechen Sie Niederländisch​​​ foto
Meestal doet de mogelijkheid om naar een taalschool te gaan zich voor wanneer de ouders op zoek zijn naar een verantwoordelijke en gestructureerde leeromgeving voor hun kind. Openbare scholen en privéscholen bieden vergelijkbare mogelijkheden, maar op een ander niveau. Op een taalschool wordt het kind blootgesteld aan een meer gevorderd niveau van taalverwerving.
Het grote voordeel is natuurlijk dat kinderen die naar een gewone school gaan over het algemeen een betere taalvaardigheid hebben dan kinderen die naar een taalschool gaan. Dit komt doordat de natuurlijke aanleg van een kind voor het leren van een bepaalde taal hoger is. Studies hebben aangetoond dat tijdens de ontwikkelingsjaren de verbale en non-verbale vaardigheden over het algemeen aanzienlijk toenemen.
Wanneer ouders een kind op een taalschool inschrijven, zijn ze altijd op zoek naar mogelijkheden om kinderen aan nieuwe dingen bloot te stellen. Taalscholen proberen kinderen de kans te geven om het leven buiten hun eigen omgeving te ervaren. Kinderen die de meeste tijd op een taalschool doorbrengen, hebben meestal het vermogen onder de knie om goed met allerlei soorten mensen om te gaan.
Twee belangrijke woorden van advies bij het voorspellen van het succes van een kind dat naar een taalschool gaat zijn “multicultureel” en “diversiteit” (McWhorter). Volgens McWhorter kan iemand niet succesvol zijn op een talenschool die alleen uit zijn eigen ras en cultuur bestaat. Daarom is het van vitaal belang dat ouders een taalschool zorgvuldig overwegen alvorens hun kind in te schrijven.
– Bevordert taalattitudes- Gelegen in een veilige gemeenschap- Gemakkelijke toegang tot ziekenhuizen en andere kritieke zorgfaciliteiten- Biedt een onculturistische benadering van gezondheid en ziekte- Toegang tot een grotere woordenschat- Gestratificeerd curriculum is erop gericht studenten ruimschoots de gelegenheid te geven taalvaardigheden onder de knie te krijgen
Om ervoor te zorgen dat de leerlingen een adequate basis van taalvaardigheden hebben, is het van vitaal belang om de lessen in het dagelijks leven te integreren. Naschoolse activiteiten moeten actief spel, taalgerelateerde boeken en verhalen, uitstapjes naar openbare bibliotheken en natuurlijk deelname aan georganiseerde sporten, zoals basketbal en honkbal, omvatten. Feedback van leerkrachten over de taal van de kinderen wordt beschouwd als een belangrijke motor voor de ontwikkeling van de woordenschat, de leesvaardigheid en de spreekvaardigheid van kinderen.
Ouders die geïnteresseerd zijn in het verwerven van een bloeiende woordenschat van hun kind, moeten daar al in de vroegste jaren mee beginnen. Het Institute of Arctic Research en het Child Education Center van de Universiteit van Alaska verzamelen informatie over het alfabetische, lettergreep- en spellingsniveau. Als bijvoorbeeld “Peanut” het basiswerkwoord is, kunnen de leerkrachten leren dat rob een plaats is, zwemmen zwemmen betekent en drijven drijven.
De intelligenties van een kind worden herkend in volgorde van cognitieve ontwikkeling. McWhorter baseert zijn boek op de Britse classificatie die volgens hemmundblur bathammoet leesbaar zijn,dordubai een plaats voor vermaak,dobut een stad of dorp, endobut een netwerk van wegen.
In overeenstemming met het idee dat zijn intelligentie voortkomt uit zijn ervaringen, zegt Mintzbergers dat de intelligentie van een kind kan worden voorspeld aan de hand van het fysieke uiterlijk van het kind. Spellen en sporten kunnen worden gekozen op basis van de aanleg en de bereidheid van het kind om mee te doen.
Het menselijk brein is een uiterst complexe structuur. Het zendt voortdurend signalen met opdrachten of programma’s naar verschillende delen van het lichaam. Dit proces wordt neurale ruis of ruisbeheersing genoemd. Als de hersenen functioneel zijn, reageren ze snel en doeltreffend op boodschappen uit de lichaamswereld. De boodschappen worden ontvangen door de oren en vervolgens door de ogen, die ze verwerken, waarna de geest het overneemt, de boodschap interpreteert en dienovereenkomstig reageert.
Tijdens de vroege ontwikkeling ontvangen de hersenen van het kind aanraking, zicht en geluid. Het begint te werken aan de opbouw van de complexe structuren die neuronen worden genoemd. Terwijl de hersenen zich ontwikkelen, wordt dit systeem voortdurend versterkt. Wanneer het kind zich tot een bepaalde leeftijd ontwikkelt, ontvangen de neuronen in de hersenen voortdurend boodschappen uit de ruimte. Deze signalen komen op een bepaald moment aan en worden verwerkt door een bepaald gebied. Dat gebied wordt de hersenen genoemd.
Limbisch systeem
Het limbisch systeem maakt deel uit van de opgaande en neergaande structuren van de menselijke hersenen. Het limbisch gebied, dat zich samen met de kleine hersenen ontwikkelt, houdt zich bezig met emoties, geheugen en aandacht.