Categories
Default

De poelier van Rijswijk

Poelier Rijswijk

 

In de 17e eeuw was Rijswijk een kleine stad in het huidige Nederland. Het had een rivier, kanalen en handel. De poelier van Rijswijk verkocht pluimvee en andere producten vanuit zijn winkel. Als mensen gevogelte wilden kopen, moesten ze door zijn winkel lopen om op de markt te komen. Hij dacht dat het handiger zou zijn als hij een deel van de vogels zou stapelen, zodat de klanten ze gemakkelijker konden vinden. Hoe kon hij dit op een efficiënte manier doen? Dit artikel onderzoekt één oplossing: het gebruik van digitale opslag. Om dit te begrijpen, moet u weten dat er in die tijd niet zoiets bestond als prijzen per eenheid of digitale goederen in de winkelrekken. Wat je kocht was een hele partij van iets – een commodity – en niet één specifiek ding met een prijskaartje per eenheid: De poelier wilde het gemakkelijker maken voor klanten om het gevogelte te vinden dat ze wilden op verschillende locaties in zijn winkel en in de stad. De principes en algoritmen achter hoe we dit tegenwoordig doen, worden hier verkend en zijn nuttig voor iedereen die digitale goederen wil creëren die voor het winkelend publiek gemakkelijk te vinden zijn op verschillende plaatsen of online.

Het probleem

Wat zou er gebeuren als u sommige vogels zou stapelen zodat klanten ze gemakkelijker kunnen vinden? Stel u voor dat klanten door uw winkel lopen om naar de markt te gaan. Als ze bij de vogelafdeling aankomen, zien ze een aantal vogels in het midden van het gangpad gestapeld. Ze kunnen de rest van het gevogelte niet zien, en moeten langs de gestapelde vogels lopen om de vogels te vinden die ze willen hebben. Dit klinkt misschien dwaas, maar er zat een methode achter dit dwaze idee. Het is nuttig te weten waarom de poelier de vogels in het midden van het gangpad stapelde.

We zullen dit als voorbeeld gebruiken om te onderzoeken hoe het gebruik van digitale opslag en tags een bedrijfsprobleem in andere contexten kan oplossen. Wat als u een digitaal goed wilt maken dat mensen gemakkelijk op verschillende plaatsen of online kunnen terugvinden?

Hoe we het hebben opgelost

Wij gebruikten digitale opslag en tags om het probleem in het bovenstaande voorbeeld op te lossen. Een hele partij vogels werd "gestapeld" in het midden van het gangpad om het klanten gemakkelijker te maken ze te vinden. Wanneer klanten bij de stapel vogels kwamen, werd een label bevestigd aan de vogels die ze wilden hebben. Dus wanneer klanten bij de vogelafdeling aankwamen, zagen ze de vogels in het midden van het gangpad gestapeld.

Als klanten de vogels die ze zagen wilden kopen, plaatsten ze een bestelling. Wanneer de poelier de bestelling ontving, scande hij het label op het gevogelte dat de klant wilde hebben. Het label bevatte de informatie over wat was besteld, de prijs en de locatie. Zo wist de poelier waar hij de bestelling heen moest sturen en welke producten de klant wilde hebben.

De oplossing: het gebruik van digitale opslag en tags

Om het probleem op te lossen, moesten we een manier bedenken om het voor klanten gemakkelijker te maken om te zien welk soort pluimvee ze wilden hebben en het gemakkelijk te vinden op verschillende plaatsen of online. Het is waar dat we tegenwoordig smartphones hebben waarmee we de locatie van goederen in de buurt kunnen zien en aankopen kunnen doen. Het probleem is echter dat deze goederen niet samen worden opgeslagen. Met digitale opslag en tags kunnen we dit probleem oplossen. Wat je wilt doen is digitale goederen creëren die samen worden opgeslagen. Deze goederen kunnen zich ook op veel plaatsen bevinden en online worden besteld. Dus wanneer u een digitaal goed wilt maken dat mensen gemakkelijk kunnen vinden op verschillende plaatsen of online, gebruik dan digitale opslag en tags.

Conclusie

Uiteindelijk was er een poelier voor nodig om het probleem van stapelbaar pluimvee in de 17e eeuw op te lossen. Dat komt omdat we niet altijd weten welke problemen we met technologie oplossen. De poelier had geen idee dat zijn oplossing zou worden gebruikt op de manier waarop dat gebeurde, maar het loste een probleem op voor klanten.Zoals sommige voorbeelden in dit artikel laten zien, is er geen one-size-fits-all oplossing voor het oplossen van bedrijfsproblemen. Alles hangt af van de context, de problemen die je hebt en je bedrijfsdoelstellingen.Wat we wel kunnen doen, is leren van bovenstaande voorbeelden. In elk van deze situaties hebben we een oplossing gevonden door gebruik te maken van digitale opslag en tags. En deze oplossingen kunnen ook in andere contexten worden gebruikt. Daarom kunnen deze technieken waardevol zijn voor iedereen die digitale goederen wil creëren waarmee mensen ze gemakkelijk kunnen terugvinden op verschillende plaatsen of online.